Tuesday, February 10, 2009

Voorbereiding...


Papa en ikke


Nog 17 dagen en we zijn weg!

Ja, je leest het goed! Op 27 februari vliegen we alle drie naar de Filippijnen! Mama, Papa en ik. We zijn nu volop bezig om alles klaar te zetten voor ons vertrek. Reispas, spuitjes, zomerkleren, medicatie, kado’s, chocolades natuurlijk, en nog veel meer!

Onze extra slaapkamer begint stillekes ingevuld te worden met alles wat we verzamelen voor onze reis. Mijn valies is er ook bij! Die is nu intussen halfvol met groentepap, fruitpap, pampers, een doos melk, en een paar zomerkleertjes!

Eens daar gaat er nog een ander speciale gelegenheid plaatsvinden! Mijn meter Geli (Mama’s jongste zus) gaat trouwen! En ik heb de eer om hun trouwring naar voor te brengen! Ik hoop dat ze het goed vastbind rond mijn heupen!

Even terug met onze voorbereidingen. Spuitjes! Ze horen erbij! En ik heb ze allemaal gehad. De laatste was vorige dinsdagavond bij een huisarts in Balen.


Mama was eerst gaan zoeken naar een apotheek die het spuitje (Hepatitis A) klaar had in hun koelkast. Na 3 apothekers in Antwerpen en 1 in Diest heeft ze uiteindelijk het spuitje gevonden bij een apotheek...verrassing verrassing...in Paal! Ze hadden nog eentje en die heeft Mama meegenomen. Mama moest me eerst gaan halen bij Oma en Opa in Balen want mijn onthaalmoeder is dicht en de volgende dag ook nog.

Met het slecht weer (dikke sneeuw lag op de weg) kon Mama dus niet te snel rijden om me op te halen en dan nog terug naar Lummen te rijden naar onze huisarts. Ze had toch het spuitje dus ze heeft me gewoon naar de huisarts in Balen gebracht.


De dokterspraktijk is niet zover van waar oma en opa wonen. Na 5 minuten (op snelheid 30 km/uur) zijn we daar al (Oma is ook meegegaan want Mama weet niet meer precies waar de praktijk is).

Binnen was er eentje die bijna gedaan was met de consultatie...en het was zooo snel mijn beurt! Maar zodra binnen vluchtte ik direct naar de blokjes en begon te spelen.

En daarna kwam het spuitje! Maar, dat is toch niks! Ik heb mij armen vandaag goed voorbereid want Papa heeft me al in de voormiddag verteld dat ik een spuitje ging krijgen die avond.


Gehuild vraag je? Ikke? NEEN! Ik ben een stoere jongen hoor! En stoere jongens huilen niet! Zeker niet als Oma keek!

Na een paar minuten waren we buiten, het sneeuwde nog een beetje, Oma naar huis gebracht...Ik en Mama naar huis gereden...


Ik vind het niet erg want binnenkort gaat de zon schijnen...in de Filippijnen!

Dus, 17 dagen nog! Ik kan niet meer wachten!


Vakantieganger Niels

No comments: